dimarts, 20 d’abril del 2010

Aquest Jesús em desafia

M'enfurismo i Ell em diu: perdona!
Tinc por i Ell em diu: ànim!
Dubto, i Ell em diu: confia!
Em sento angoixat, i Ell em diu: tranquil!
Prefereixo estar sol, i Ell em diu: vine i segueix-me!
Faig plans, i Ell em diu: deixa'ls!
Busco béns materials, i Ell em diu: desprèn-te!
Busco seguretat, i Ell em diu: no et prometo res!
Vull viure, i Ell em diu: dóna la teva vida!
Crec que sóc bo, i Ell em diu: no n'hi ha prou!
Vull ser líder, i Ell em diu: serveix!
Vull comprendre, i Ell em diu: creu!
Vull claredat, i Ell em parla amb paràboles.
Vull poesia, i Ell em parla de realitats.
Desitjo la meva tranquilitat, i Ell em diu que estigui inquiet.
Vull violència, i Ell em parla de pau.
Tinc l'espasa, i Ell em diu: guarda-la!
Penso en venjança, i Ell em diu: presenta l'altra galta!
Parlo de pau, i Ell em diu: he vingut a portar espasa!
Tracto de ser reconciliador, i Ell em diu: he vingut a portar foc sobre la terra!
Vull ser el més gran, i Ell em diu: sigues com un nen!
Vull amagar-me, i Ell em diu: mostra la teva llum
Busco ésser el primer, i Ell em diu: seu al darrer lloc!
Vull ser vist, i Ell em diu: prega en la foscor!
No! No entenc a aquest Jesús. Em provoca. Em confon. Igual que a tants dels seus deixebles. També jo podria trobar un altre mestre que fos més clar i que exigís menys. Però em passa el mateix que a Pere: no conec a ningú que com Ell tingui paraules de vida eterna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada